Ahad, 18 April 2010

Lembut tapi berhemah dan penuh hikmah...

Aku suka bila orang berbicara dengan aku dengan lemah lembut..kenapa??entahlah kerana bila orang berkasarr aku akan mudah teras.Pelikkan aku sedangkan aku nak orang berlembut dengan aku tapiaku sendiri bercakap kasar dengan orang.Tapi bagi mereka yang nak aku dengar nasihat merekaatuajak aku berubah , erm kena la tahu cara nak tarik aku iaitu denga berhemah dan berlemah lembut sebab aku rasaaku ego. Lagi orang berkasr lagi tu aku pun akan berkeras.Huh! teruknya aku. Inilah kelemahan aku, moga suatu hari Allah akan melembutkan hati aku.


Dengar seperti aku sangat mementingkan diri sendiri kandan tak pikirkeadaan orang lain.Yes! mungkin kerana aku adalah madh'u juga yangperlu terusdiseru dengan berhemah dan berlemah lembut.Bukan aku kata apa yang diseru tak bagus akau yakin seamat yakin merekainginkan perubahan aku demi kebaikan aku tapi...hati aku masih sukarnak terima ajakan yang seolah-olah seperti aku buruh paksaan. Aku sukapada dakwah yang disampaikan oleh beberapa sahabat yang aku boleh ikut ajakannya. Lembut dan berkesan, lembut dalam tegas dan aku ingin mencontohinnya.


So, kaedah terbaik aku perlu mencari kawan yangaku boleh ikut ajakannya bukanyangsekadaraku boleh 'tumpang' sakit hati dan akhirnya aku yang berdosa. To improve i need tochanges and to changes i need to move.:). Perubahan sentiasa terjadi tak kira bila dan di mana sekalipun dan kepada da'ie2di luara sana, kenali dahulu siapa mdh'u anda sebelum anda menghentamnya.:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan