Selasa, 9 Februari 2010


Menangislah andai itu yang mampu mengembalikan semangatdan senyumanmu,menangislah seandai itu yang mampu mententeramkan jiwamu kembali,menagislah sekiranya air mata yang mengalir itu bisa menghapuskan segala duka mu.. Oh Tuhan, sukarnya untuk aku mengalirkan air mata walu hati pedih terhiris. Kenapa air mata ini tidak ingin lagi mengalir untuk menghapuskan duka ku?Adakah kerana kerasnya hati lantaran dosa- dosa yang telah dilakukan? Atau mungkinkah hatiku masih kuat untuk menelan segala kepahitan ini. Terlalu lama sudah aku tidak merasa nikmatnya menangis..menangis kerana manusia.. Aku kini tidak lagi ingin menangis kerana sakitnya hati terhadap manusia.Aku sudah lali kerana tiada guna untuk kita menagis kerana manusia yang juga tidak sempurna.Hanya merugikan.Dahulu aku kerap kali menangis lantaran hatiku yang terlalu sensitif kemudia aku mohon pada Allah supaya aku diberi kekuatan hati untuk aku menelan segalanya dengan penuh ketabahan kerna seandainya aku terus menjadi lemah aku tidak mampu meniup semngat kepada insan lain terutamanya adik-adikku. Subhanallah llah Maha Pengasih. Kita adalah manusia yang banyak kelemahannya, namun begitu jangan sesekali tunjukkan kelemahan itu terutamanya kepada musuh. Biar sakit hati dihiris, merayulah pada Allah kerana Dia akan memakbulkan doa orang yang teraniaya.InsyaAllah selagi kita benar, tiada siapa bisa mengubahnya kerana Allah Maha Berkuasa. Menangislah di hadapan Allah selayaknya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan