Selasa, 2 Februari 2010

Ingin Kembali..

Pernah aku merasa saat manis itu
ketikaitu terlalu tenang
aku sangat gembira
dan aku
ingin gembira lagi..

Entah rasukan apa
kini aku terlalu jauh dari ketenangan itu
semuanya salah aku
terlalu mengikut hawa nafsu

Aku ingin gembira lagi Ya Allah
gembiranya saat hati sering mengingatiMu
gembira saat takut akan dosa yang dilakukan
gembira ketika sangat khusyuk sujud padaMu

Akusedar hari ini
aku telah jauh dariMu
Aku juga sedar aku terlalu jauh dari RahmatMu
Aku sedar hatiku sudah tidak seperti dulu
sering lalai dan terpesona pada yang batil

Tuhanku..
seringkali aku menyesali perbuatanku
seringkali aku tertekan
rupanya hidup tiada indah
jika bukan Allah dalam hati

Tuhanku..
kembalikan aku di jalanMu
aku ingin kembali gembira
aku sudah tidak sanggup hidup dalam kegembiraan
yang palsu
biarkan aku kembali mencintaiMu
kurniakan apa yang terbaik untukku..

Tunjukkan kepadaku jalan pulang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan