Ahad, 22 November 2009

jalan itu masih panjang dan penuh mehnah ujian..


WAHAI PEMUDA ISLAM BERSATULAH
DUNIA ISLAM MENANTI LANGKAH SUCIMU
RAPAT BARISAN SEJATI
JADIKAN DIRI PEMUDA RABBANI

ALLAH GHAYATUNA
AR-RASUL QUDWATUNA
AL-QUR'AN DUSTURUNA
AL-JIHAD SABILUNA

ALLAH TUJUAN KU
RASULULLAH TAULADANKU
AL-QUR'AN PETUNJUKKU
JIHAD JALANKU
MATI DIJALAN ALLAH CITA-CITA TERTINNGI




Alangkah ruginya hidup ini jika kesempatan yang masih diberikan tidak disalurkan ke arah jalan yang diredhai Allah dan dapatmemberi manfaat kepada orang lain kerana kita akan ditanya oleh Tuan pemilik dunia ini apabila tiba masanya nanti akan apakah yang telah kita lakukan untuk Islam terutamanya.Sesungguhnya Allah tidak menilai kepada hasil yang telah kita perolehi tetapi kepada usaha2 kita yang telah kita lakukan. Ingatlah bahawa jika hari ini usaha yangkita lakukan masih belum berhasil tetapi jangn kita pernah putus asa kerna apabila kita mati pada saat ia belum bejaya namun pahala atas usaha yang istiqamah itu pasti ada. Renung kembali kepada sejarah Nabi Nuh A.S yang mana berdakwah selama 900 tahun tetapi Allahtelahmentakdirkan kepadanya hanya 70 orang saja yang menerima seruannya. Juga renung kembali perjuangan2 para2 Nabi dan Sahabat terdahulu.

Sesungguhnya tak layak bagi aku untuk berbicara tentang perjuangan kerana aku masih terlalu lemah namun aku ingin menjadi kekasih-Nya seperti insan2 lain yang hebat dalam perjuangan kerana aku tidak tahu bilakah sampainya masa aku diambil nyawa dan kerana aku sedar setiap usaha di jalan Allah pasti akan mendapat balasan baikdan semoga kita semua beramal kerana Allah dalam menyeru kearah amar ma'ru wa nahi munkar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan